Trocha inspirace na vánoční pečení


Krásný den,
dnes mám chuť mlsat!! Tak pro vás mám, trochu inspirace na vánoční pečení. Recepty jsou  z mé domácí sbírky a také od kamarádek.
Já jsem ještě nezačla péct, času je dost a akorát by nás to lákalo na ujídání :D Vy už pečete?
--------------------------------------------------------------------------
můj recept na vínové cukroví, klasické velmi oblíbené

280g Hery
280g hladké mouky
6 lžic bílého vína jakéhokoliv(nedoporučuji sladké)

- udělat těsto - fakt se nejprve hodně lepí, ale ono se to poddá :-) nechat přes noc uležet, poté vyválet na pomoučněném válu tenké těsto (ono se to nafoukne)  a vykrajovat tvary, upéct (já peču na  150stupňů) a horké obalit v moučkovém cukru
- volte jednoduché tvary typu srdíčko, kolečko atd, cukroví se nafoukne, takže drobné tvary se ztratí
-------------------------------------------------------------------------
recept od kamarádky Moniky na ihned měkké perníčky (cca 60 kousků)

400 g hladké mouky
140 g moučkového cukru
50 g másla nebo Hery
2 vejce
2 lžíce medu
lžička jedlé sody
lžička mletého perníkového koření*
kakao (nemusí být)**

* Všude píší dát jednu lžičku, ale já tu vůni perníkového koření tak miluji, že jich tam obvykle šoupnu více. Do těchto perníčků jsem dala 4 lžičky od Vitany a bylo to doooost. Takže příště uberu, ale jedna se mi zdá málo.

** Kakao jsem tam nedala, a přesto byli sami o sobě dost hnědé.
Zpracujeme těsto a necháme odležet v chladu asi 2 dny. Rozválíme na plát silný cca 3 mm a vykrajujeme (u nás frčí mašinky a kočky - trochu netradiční vánoční motivy, ale když je prcek miluje, tak proč ne). Potřemem bílkem a pečeme na 200°C. Moje trouba peče dobře, takže po 5-6 minutách jsem vyndavala. Záleží na velikosti motivu.
Kdo chce, může zdobit bílkovou polevou (140 g moučkového cukru - 2x prosít přes sítko, 1 bílek, trochu citronové šťávy). 
--------------------------------------------------------------------------------
můj recept na pracny , které se fakt nepřilepí na formičku!!

200g hladké mouky
90g cukru moučka
80g mletých oříšků
160g másla
1 celé vejce
2-4 lžíce kakaa
1/2 lžičky skořice

- vše smíchat, nechat přes noc uležet
- do nijak nevymaštěných, nevysypaných formiček napěchovat - zarovnat do roviny
-  upéct 150-180 stupňů
- teplé vyklopit jde to parádně snadno a obalit v cukru moučka - ten není psán výše v ingrediencích, toho si nasypte do misky dle potřeby

--------------------------------------------------------------------------------

 recept od kamarádky na vanilkové rohlíčky, které jsou prý božské!!

150g hladké mouky
2 lžičky cukru (pozor, ne víc!)
50g mletých vlašských ořechů
100g másla (ne Hera či jiný tuk)
1 žloutek
- zpracovat těsto a nechta odpočinout (stačí hodinku), tvořit rohlíčky, upéct a obalovat v cukru moučka smíchaným s vanilkovým cukrem

------------------------------------------------------------------------------

recept od kamarádky, oříškové dortíčky

100 g másla, 100 g moučkového cukru, 3 žloutky, 1 vanilkový cukr, 1 lžíce rumu, 4 bílky, 100 g strouhaných oříšků, 80 g polohrubé mouky 
V misce utřeme máslo do pěny, přidáme cukr a žloutky a třeme asi 10 minut.  Potom přidáme vanilkový cukr, rum, lehce přimícháme tuhý sníh z bílků, jemně nasekané oříšky a polohrubou mouku. Těsto rozetřeme na vymaštěný a moukou vysypaný plech asi do výše 1 cm a upečeme. Vykrajujeme z něj kolečka, dvě a dvě slepujeme, plníme krémem a zdobíme polevou. Nejvhodnější je opět oříškový krém a oříšková poleva.
Upozornění: tyto dortíčky nelze dlouho skladovat


-----------------------------------------------------------------------------
a další recept od kamarádky na kokosové kuličky, takzvaně žravé :-)

250g másla
200 g cukr moučka
100 g kakao
100 g kokos - jemně mletý
1 bílek
- vše smíchat na těsto
- z těsta kuličky cca 2 cm v průměru obalujeme v kokosu. Na obalování tak 80-100 g kokosu.





KateCrafts

3 comments:

  1. ty jo, to vínové vypadá dobře, ale tam se fakt nedává soda ani prášek do pečiva?

    ReplyDelete
  2. fakt takhle to stačí :-) je to ze začátku děsně lepivé testo, ale to se uhňácá a je v pohodě :-) jo a udělá se z téhle dávky hodně moc cukroví :-)

    ReplyDelete
  3. ...vínové poznám...piekla ho už moja mamička a aj u nás nesmie na sviatky chýbať...

    ReplyDelete

Instagram