Hned měkké perníčky v designu ala pan Brouček

Nechtěla jsem je péct. Nepeču je moc ráda, protože se musí zdobit! A to mi tááák nejde. Nicméně jsem se nechala přemluvit Tobíkem a pustili jsme se do nich. 

Těsto mi doporučila kamarádka a je z www.vlasta.cz. Je to těsto na perníčky, které jsou hned měkké. Těsto jsem vypracovala dopoledne a odpoledne pekla. Vůbec nevadilo, že neleželo přes noc, ale nechejte ho alespoň 3 hodinky odpočinout!

co je potřeba:
400g hladké mouky, 140g cukru moučka, 50g másla, 2 vejce, 2 lžíce tekutého medu, 1 lžička jedlé sody, 1 lžička perníkového koření (já dala víc) a žloutek na potření po upečení a nevím proč jim tam chybí kakao, já dala 2 lžíce

- všechno jsem to smíchala, hnětla hnětla  až vzniklo pěkné kompaktní těsto
- to se uleželo, vyválelo, vykrájelo na 180 stupňů upeklo 
- perníčky jsem potřela rozšlehaným žloutkem a pak jsem se zapotila se zdobením klasickou bílkovou polevou - 1 bílek, 1 lžička citronové šťávy, 150g prosátého cukru moučka (někdy je třeba méně, někdy více)

To by nebylo u Broučků, kdyby kromě Tobiho aut, letadel, bagrů a vysokozdvižných vozíků nevzniklo také par pravých puntíkatých knoflíků :-) zde malá ukázka












KateCrafts

No comments:

Post a Comment

Instagram