Návod - dekorační srdce třeba pro holčičky do pokojíčku

Krásný den,

dnes pro vás mám jednoduchý návod na výrobu dekoračního srdíčka. Na podzim jsem si nakoupila super inkousty IZINK, novinku od firmy Aladine.

Včera jsem je začla konečně testovat a musím říct, že jsou prostě báječné. A to jsem testovala jen trochu.

Jak fungují:
- máte možnost si koupit různé barvy inkoustů - je to malá lahvička  s obsahem 15m inkoustu
- každá lahvička má kapátko, takže se velmi pohodlně inkousty dávkují
- k dispozici jsou jak metalické, tak klasické barvy bez lesku - jak jsem zjistila, ty mají větší kryvost a tedy když budete chtít na projekt nanést oba druhy, doporučuji začít klasickými a přes ně stříkat metalické
- inkousty lze mezi sebou pohodlně míchat
- abyste mohli dělat to co já, kromě vlastního inkoustu potřebujete také rozprašovač, ve kterém se inkoust míchá s vodou nebo ho lze ředit lihem - všechny detaily o použití naleznete na stránkách Aladine , kde lze zakoupit i praktická příručka - mimochodem už teď vím, že tři lahvičky rozprašovače jsou moooc málo a budu muset pořídit další
- inkoust lze samozřejmě přenést i na razítkovací polštářek (nebo prostě kuchyňskou houbičku) a razítkovat jím
- poměr ředění je na vás, já jsem ředila méně, abych měla jemnější výsledek
- ještě důležitá informace když si upatláte stůl, pohodlně ho umyjete třeba vlhčeným ubrouskem


Jak vyrobit srdíčko
- potřebujete jakékoliv srdíčko z překližky nebo z tvrdého kartonu, ale kvalitního vysocegramážního
- izink inkoust - odstín geranium, odstín amethist
- embosovací polštářek color box
- průhledný embosovací prášek
- razítka srdíček nebo jiná dle vlastního výběru
- tekuté perličky
- nalepovací kamínky
- stužka na zavěšení

doporučuji i horkovzdušnou pistoli, která vám urychlí schnutí

1. srdce si položte na nějakou podložku, já mám na stole dřevěné prkýnko (abych si pak horkovzdušnou pistolí neničila stůl) a papír
- později jsem zjistila, že je lepší stříkat inkousty venku, nenadělá to takový binec :-) takže jsem využila toho, že mám z ateliéru dveře na zahradu a pak jsem stříkala vždy venku - srdíčko jsem držela v ruce a stříkala :-)

2. namíchejte si požadovanou sílu inkoustu - já mám voda + inkoust  poměr cca 1:3

3. celé srdíčko postříkejte nejprve tmavší a poté světlejší barvou


Zde foto, kdy bylo stříkáno každou barvou jedenkrát, později jsem ještě nástřik opakovala. Jen lehce!

Vždy po nastříkání jsem osušila danou vrstvu horkovzdušnou pistolí.

4. Po zaschnutí příjde na řadu dekorace  horkým embosováním. Postup je jednoduchý, za použití polštářku color box vždy orazítkujte srdce, posypte embosovacím práškem a tento postup opakujte za použití různých barev na polštářku. Postupujte od velkých razítek po malé. Ačkoliv se razítkuje na překližku color box je opravdu kvalitní a nanáší barvu moc dobře. Není taky špatné občas jakoby "neúplně" namočit razítko, vytvoří to takový pěkný efekt. Nakonec horkovzdušnou pistolí prášek zatavte.

5. Dle libosti srdce ozdobte nalepovacími kamínky nebo perličkami - pozor ty musí chvilku schnout.

6. Upevněte stužku na zavěšení a máte hotovo.

Jsem ve scrapbooku amatér, všechno se tak nějak učím postupně, takže kdyby nějaký profík našel chybu v mém výkladu, neváhejte a pište :-)

Zde detaily hotového srdíčka plus fotka druhého, které ještě nemám dodekorované.







Ještě rada nakonec, když vám zbyde nějakí inkoust v lahvičce spraye, nevájete a nastříkejte ho na kvalitní papír. Později ho využijete třeba na tvorbu přání. 

Lahvičku rozstřikovače vždy vyprázdnetě a kvalitně vymyjte. Některé barvy jsou více pigmentové, tak vám mohou zabarvit vršek, ale to není na závadu a nezmění vám to barvu inkoustu při dalším používání.

Tady jsem testovala barvičky a tak mám připraveno několik barevných papírů a příště vám třeba ukážu má amatérská přáníčka.








KateCrafts

No comments:

Post a Comment

Instagram