Razítkování na stuhy aneb Broučkův razítkovací experiment

Ahoj,

konečně jsem našla trochu času na experimentování. Sysliště razítek je doma veliké, stuh mám plnou pracovnu, jak jinak  tomu může být  u Broučka, a tak jsem se rozhodla trochu experimentovat.


V cizině na stránkách různých blogů jsem viděla mnohokrát razítkované nápisy hand made a podobně. Ale neviděla jsem příliš orazítkovaných motivů, filigránů a podobně,  a ani nikdo nerozebíral jaká razítka jsou vhodná nebo nevhodná.

Můj experiment zahrnoval - razítkovací polštářky - color box, staz on, Hero arts a barvy na textil Nerchau.

Razítkovala jsem gumovým razítkem na dřevěném štočku od Aladine, gelovými razítky od Aladine a Maxi stamp pozaďovými razítky taktéž od Aladine. 

Stuhy jsem použila bílou grogrénovou (25mm) a bílou saténovou jednolíc (50mm).

A jak experiment dopadl?

Gumové razítko na dřevěném štočku je SUPER. Ve spojení jak s polštářky  color box, staz on nebo barvou na textil drží perfektně ----  pozor hero arts razítkovací pošltářek není vhodný, kytičky se mi moc rozpíjely. Nejjasnější obrys byl s color boxem. Krásně držela i barva na textil - nanášejte ji štětcem a pouze jemně. Když je tam barvy moc, může být kytička opatlaná, nevýrazná.

Na saténové stužce je orazítkovaný motiv krásně jasný, ostrý. Na grogrénové stuze je vidět obrys toho vroubkování, ale to vůbec nevadí, i tak vypadají stužky krásně.

Na fotce je vidět detail orazítkovaného color boxu.

Zde vidíte růžově color box, černě staz on a tyrkysová je barva na textil.


Gelovými razítky na akrylovém bločku můžete razítkovat na stuhy také. Jen razítka, která mají velkou plochu a v ní nějaký drobný detail, nejsou vhodná. Nejlepší jsou ta nejjednodušší razítka. Opravdu můžete použít téměř všechna gelová razítka, která mají jasné obrysy.

Na fotce je to jasně vidět, ptáček má jemné detaily, a ty na stužce zaniknou. Konvice, filigrán i klíč jsou v pohodě. Dokonce i ozdobný rámeček je krásně vidět.


Ani velkým pozaďovým razítkům Maxi stamp - se nemusíte vyhýbat. Naneste inkoust pouze na část, není třeba na celé razítko. A jednoduše tiskněte. Stejně jako u gelových razítek zde platí, čím jemnější a hustší detail, tím méně výrazný motiv na stuze.

Všechny motivy jsou razítkovány color boxem.

Myslím, že razítkované stuhy vám otevřou další dimenzi při scrapbooku i šití. Můžete si vlastně vytvořit jakoukouliv stužku. Razítkovat můžete na grogrénovou, saténovou, taftovou stuhu a další polyesterové. Samozřejmě ne na sametovou chlupatou.

Pokud razítkujete barvou na textil, nezapomeňte na fixaci barvy jejím zažehlením přes pečící papír na střední teplotu žehličky.

Ačkoliv je daleko do vánoc, musela jsem vyzkoušet i gelová razítka s vánočními motivy, experiment dopadl skvěle podívejte se na fotografii. I jemná vločka žlutou barvou narazítkovaná vypadá moc pěkně. 





Snad se vám můj experiment líbil, a až zas mezi šitím a knoflíkováním najdu chvilku, budu dále experimentovat :-)

A ještě rada na závěr, když razítkujete na stuhy, vždy podržte razítko chvilku na stuze, barva se musí do její struktury trochu vpít, aby lépe držela.



KateCrafts

No comments:

Post a Comment

Instagram