Návod - jak si vyrobit šablonu na Silouette Cameo nebo Portrait plotru

Ahoj,

dnes pro vás mám opět jednoduchý návod. Tentokrát nemohou vyrábět ti, kdo nemají Silhouette Cameo nebo Silhouette Portrait  (koupíte na www.forart.cz) . Budu se zabývat výrobou šablony na plotru. (plotru budu říkat Siluetka tak mu říkám doma :-))

Byla to trochu výzva, řekla jsem si, to nemůže být těžké vyřezat šablonu, nechtěla jsem kupovat originální vinyl či jinou pomůcku, a tak jsem se vrhla na experimentování.

Můj první experiment nedopadl dobře, měla jsem z papírnictví koupené plastové desky, které používají školáci - takové jak se nasadí na papír a vy po tom můžete psát tužkou a pak se to vygumuje a vy si nepočmáráte knihu. Siluetka desky sice prořízla, ale měla problém s malými tvary a musela jsem proces hned zastavit, protože bych si asi komplet ztupila nůž.

Tak jsem vzala obyčejné měkké plastové desky na dokumenty, né ty co jsou na zavěšení do šanonu, ale to o fous pevnější.

Co se týká předlohy, tak tu jsem měla ze Silhouette eshopu stáhnutou. Mají opravdu krásný výběr. Já jsem zvolila taková miš maš kolečka.





Zde vidíte pokus číslo 1, kde jsem měla řezák (modrý, ale asi to jde určitě i černým, jen já ho mám tupý, tak teď řežu modrým) na velikost 3 a to bylo moc, vidíte jak to bylo různě zadrhnuté.


Pak jsem dala řezák na číslo 2 a nastavila rychlost 5 a tloušťku 15 a takto krásnou šablonu mi to vyřízlo.


Jelikož se šablonami neumím ještě moc pracovat, svět scrapbooku stále objevuji, tak jsem se bála, že mi nebude na papíru šablona držet, když je tak děsně měkká a dost se ohýbá. Byla jsem však mile překvapena. 

Šablonu jsem přilepila za rohy na čtvrtku a za pomocí distress razítkovacího polštářku a aplikátoru jsem vytvořila pozadí - RADA - nanášejte inkoust kolmo na šablonu a ono to bude opravdu dobře fungovat.


A nakonec jsem vytvořila přáníčko. Pěkné pro kluky s dinosaurem s razítkem od AladinE.



Přáníčko je to jednoduché, použila jsem základ 13,5x13,5cm,  první papír  (velikost 13,5x13,5cm) jsem ozdobila stejnými distress inkousty jako šablonu. Připravenou stránku se šablonou jsem ořízla na menší velikost a nalepila na podklad a pomocí 3D čtverečků jsem přilepila dinosaura. Je orazítkován color boxem, emnbosován a  vymalován fixy PROMARKER a také fixy SPECTRUM NOIR.

Přání je dozdobeno mašličkou a kamínky jak jinak než od pana Broučka.

Myslím, že budu potřebovat brzy do papírnictví pro další plastové desky, využití šablon je obrovské a rozhodně tím ušetříte peníze za scrapbookové papíry. Distress inkousty jsou velmi kvalitní a krásně se s nimi pracuje. Bohužel nemám doma ještě žádný spray od Rangera, ale rozhodně brzy vyzkouším super inkousty IZINK od Aladine, s těmi se bude vyrábět pozadí přání parádně.  Ani barvy v křídě a k nim aplikátor by nemusely být špatné.

Zde je výsledek co tomu říkáte?








KateCrafts

No comments:

Post a Comment

Instagram