Sketch pens aneb jak ten Silhouette Cameo píše

Na začátku byl nápad - udělat nějaké pěkné balení stužek. Aby jich bylo tak pět na platíčku, aby to vypadalo dobře a aby tam byl i nápis. Co s tím? Zadávat někde jsem to nechtěla a tak jsem sedla k počítači a tvořila.



Nejprve jsem si stáhla základ pro přání ve tvaru špulky, upravila jsem si rozměry. Pak jsem přidala nápisy, které jsem potřebovala a dala jsem se do vyřezávání.

Nejprve jsem vyřezala obrys, nechala jsem podložku vjetou do plotru. Pak jsem vyměnila nožík za černý sketch pen a napsala nápisy. 



Asi se ptáte, jaké je to kouzlo, že se dá řezat a pak psát a není to nijak počmárané a nápis není vlastně vyřezaný a přitom pracujete s jednou pracovní plochou a nic nemusíte složitě měnit. 

Je to jednoduché. Připravte si celý projekt. Písmo i tvar co se má řezat. Pak klikněte na OBJECT a dále úplně dole v tom menu co se rozroluje je CUT LINE SETTINGS. Trochu se vám změní pracovní plocha a napravo uvidíte menu - CUT STYLE. Pak už je to snadné, vždy si vyznačím to, co chci zrovna dělat, takže já to dělala takto.

1. dala jsem CUT na obrysy mého plánovaného plata na stuhy, nasadila nožík a vyřízla - na písmu bylo NO CUT ono to jakoby světle zčervená, to co se bude řezat naopak bude tlustě červené
2. pak jsem na obrysy klikla a dala NO CUT a naopak písmenka jsem dala CUT, nasadila sketch pen a malovala
3. až po tomto všem jsem vyjmula podložku a sundala hotové plato



Během tvoření mi došla barva v černém peru. Hmm byla jsem dost naštvaná, upřímně moc nevydrželo. Avšak nezaskočilo mě to. Vyndala jsem z bezedného šuplíku zakoupený držák na tužky k plotru Silhouette a nasadila ho. Testovala jsem obyčejnou tužku, ta se vešla v pohodě, pak fixu, ta se vešla, ale je to tak na veliké nápisy, malý nápis byl děsne rozpatlaný, no a nakonec gelové pero na textil od Pentelu, protože doma jako natruc nebylo žádné gelové pero z papírnictví a pera, která jsem měla ze scrapbook sysliště se tam nevešla. PENTEL pero píše parádně!! Vřele ho doporučuju a mám pocit, i že píše lépe než sketch pen.

Takto vypadá moje pracovní plocha připravená pro řezání obrysů plata na stuhy. Nápisy jsou schované tedy tenčí červenou.
Takhle vypadá pero vsazené do držáčku v plotru.

Tady vidíte rozdíl gelové pero versus sketch pen. Ten tlustší nápis je gelové pero.


Zde je detail vsazeného pera do držáčku. Jednoduše ho nasadíte, stáhnete šroubek, to aby se v držáku nekymácelo a můžete psát.


A ještě jedno tajemství vám prozradím, plotr je tak geniální, že ani nemusíte pracovat s jednou pracovní plochou. V jedné ploše si dejte obrys a nastavte si vyřezávaní tedy blade. Pak si otevřte druhou plochu přesně si zkopírujte vše co bylo na první, schovejte si věci co se mají řezat, vyznačte co se má psát a nastavte si sketch pen. Pak nemusíte nic překlikávat pracovně na jedné ploše, ale jen si přepínáte dvě plochy :) jedna řeže, druhá píše. Program je opravdu tak chytrý, že si ke každému nově otevřenému souboru pamatuje co bylo nastaveno. Takže se mi nestalo, že by se mi vyplo nastavení na pero a chtělo mi to řezat.

Tak co tomu říkáte no nejsem šikovná :-)



KateCrafts

1 comment:

  1. Tý jo! Gelovku mám zrovna doma, musím vyzkoušet! Díky za jeden z dalších mnoha nápadů!

    ReplyDelete

Instagram