Mixed media přání s Gorjuss

Ahoj,

děkuji všem za milé komentáře u mého posledního článku. Mixed media se vám líbí a proto jsem pro vás připravila další vcelku jednoduchý návod. Opravdu se toho nebojte, i když to vypadá děsně složitě, dá se dokupy jen pár věcí a máte hotovo. Vždy se vám budu snažit napsat nějakou alternativu k výrobkům, které jsem použila, je mi jasné, že ne každý má doma tolik "hraček" pro tvoření. 

Nejprve je třeba si připravit obrázek, já jsem sáhla po mé oblíbené Gorjuss, kterou jsem vymalovala akvarelovými fixy od Zig. Gorjuss byla natisklá na 300g akvarelovém papíru. Poté jsem jen vyřízla obdélník kolem obrázku a roztřepila kraje. Některé Gorjuss obrázky jsou opravdu velké a vždy pak marně přemýšlím, jak se mi kolem takového obrázku ještě vejde nějaké to zdobení, ale jak uvidíte níže, i na malé ploše se dá něco pěkného vykouzlit.


Můj základ pro přání má rozměr 13,5x13,5cm. Podkladový papír je úžasný La Blanche od Lena-art. Nejprve vytvoříme základní strukturu pomocí pasty a Broučkovy šablony.


Dokud je pasta mokrá, posypte ji libovolným barevně ladícím embosovacím práškem. Na to, abyste embosovali na pastě nepotřebujete mít přímo embosovací pastu, i když ta je pro tuto techniku nejvhodnější, bohužel bývá i cenově méně dostupná. Proto bez obav embosujte i na obyčejné strukturovací pastě jakékoliv značky. Jen pozor ne z blízka a raději foukejte na papír delší dobu, kdybyste foukali zblízka tak vám pasta nadělá bubliny, které jakoby vcucnou embosovací prášek.

Já pracuji s Finnabair modelling paste. Embosovací prášek, který jsem použila byl značky Stampendous - shabby blue embossing enamel. 


Takto vypadá můj embosovaný papír. Embosuji pouze na krajích, zbytek bude zakrytý obrázkem.

Vemte si jakékoliv razítko s drobnými motivy - já využila Kaisercraft - Script - a pomocí Archival inkoustu (nebo jakéhokoliv jiného, který je permanentní) natiskněte sem tam drobný motiv. Roztřepte okraje přání. Aby obrázek lépe ladil s pozadím také jsem i na něj udělala pár jemných otisků.


Připravte si Broučkův chipboard - větvičku - a pomocí jakýchkoliv barev ji nabarvěte (vodovky, distress inkousty, akvarelové pastelky, obyčejné pastelky vše bude na chipboard fungovat).


Pro ozdobení horního levého rohu přání využijte to, co máte po ruce - barevně ladící kytičky, kovové ozdoby, provázek .... Já jsem také využila ozdoby, které si sama vyrábím z polymerové hmoty na vzduchu schnoucí Deco clay a jednoduchých silikonových forem - je to opravdu levná ozdoba a mohu si jich vyrobit kolik chci - na fotce jsou to ty drobné lístky a vymodelovaná květina.

Ozdoby vrstvěte dle fantazie. Lepte kvalitním gelem - nedám dopustit na 3D matte gel od Finnabair. Vy, kdo jste začátečníci, si vystačíte i s tavnou pistolí nebo kvalitním lepidlem, jen si musíte být jisti, že dané vrstvy vaše lepidlo udrží. Opět připomínám, pokud lepíte nějakým gelem pro mixed media, můžete se být jisti, že vám ozdoba neupadne, protože i po zaschnutí gel jemně pruží. Oproti tomu tavná pistole - tedy to lepidlo z ní - je pevné a prostě může upadnout, pokud třeba přání někdo na poště trochu nešetrněji pohodí (což je v případě české pošty dost pravděpodobné).


Malou ozdobu jsem nalepila i dole v pravém rohu, jen pro takové vyvážení.


Dalším krokem jsou oblíbené cákance - vytvořte takové, které budou ladit s vaším obrázkem. U mne to byly šedé, jemně modrošedé a bílé. Při cákání přikryjte obrázek. Pokud chcete velké cákance vezměte si na ně větší štětec, pokud chcete malé, vezměte si malý a nejlépe plochý. Docela prima jsou obyčejné štětce z Ikea, mají je tam jak jsou barvičky a jiné výtvarné potřeby pro děti.


A úplně posledním krokem je obílení dekorací pomocí suchého štětce a Gessa (nebo bílé akrylky). Štětec musí být opravdu suchý, aby vznikl požadovaný efekt nedbalého nabílení. Trochu jsem přejela i plochu kolem embosovaného motivu. 

Hotový panel osušte a nalepte na základ přání. A teď už je opravdu hotovo.


Výsledek se mi moc líbí. Na přání vynikne hlavní obrázek a ještě se tam vešel zajímavý podklad a zdobení. 





prima den
Katka

KateCrafts

No comments:

Post a Comment

Instagram